Master in Marketing and sales
Marketing and digital communication 2nd year
Presentation and goals
To view the presentation of the Marketing and digital communication 2nd year program in French click on the following link: Parcours Communication marketing et digitale 2e année
Presentation
Presentation
Further information
Un enseignement professionnel
- Les 2/3 des enseignements sont assurés par des professionnels de la communication. Le programme bénéficie de la participation active d'une équipe stable de professionnels que ce soit pour les relations presse, l'évènementiel, la communication interne, la communication digitale,...
Une pédagogie efficace en lien avec les entreprises
- Les promotions du Master 2 Communication marketing et digitale sont composées d'un nombre restreint d'étudiants (une vingtaine). Les alternants bénéficient d'une relation individualisée avec un enseignant tuteur au cours des rencontres de tutorat individuel. L'enseignant tuteur fait aussi le lien avec le tuteur d'entreprise lors des visites en entreprise.
- Tous les aspects de la communication sont vus que ce soit les outils de communication classiques ou digitaux, médias ou hors médias….
- Les étudiants sont invités à travailler sur un projet collectif de communication innovante. A partir d'un brief, les groupes doivent élaborer une proposition de stratégie communication innovante et multicanale qu'ils auront à défendre devant un jury de professionnel du secteur.
Une place importante accordée à la professionnalisation
- Pour répondre aux besoins spécifiques des entreprises et des agences de communication, la formation Master 2 Communication marketing et digitale est proposée uniquement en alternance sur un rythme de 3 semaines en entreprise et 1 semaine de cours.
- Parmi nos entreprises partenaires nous pouvons citer Orange, Schneider Electric, La Roue Verte, EDF, Thalés, Roche Diagnostic...
Registration and scholarships
Registration and scholarships
Access condition
Eligibility : University degree of 240 ECTS; for non-Europeans, a 4-year university degree minimum (approved by a university committee). Application form.
Advanced level in English (TOEIC, TOEFL, BULATS, IELTS, CLES, Cambridge Assessment English ou test Erasmus+ OLS)
Admission : Interview with a committee of academics and specialists
To find out about the admission requirements, please consult our "apply" section directly on the Grenoble IAE website.
Public continuing education :
You are in charge of continuing education:
• if you resume your studies after 2 years of interruption of studies,
• or if you followed training under the continuous training regime one of the previous 2 years
• or if you are an employee, job seeker, self-employed. If you do not have the diploma required to integrate the training, you can undertake a validation of personal and professional achievements (VAPP).
Candidature / Application
Access the "apply" section directly on the Grenoble IAE website.
Candidature / Application
Access the "apply" section directly on the Grenoble IAE website.
Contacts
Program director
Laurence Carsana
Administrative contact
Administration Valence M2 Communication marketing et digitale
marketing-m2com-alternance @ grenoble-iae.fr
Phone : 04.75.41.97.72
In brief
Discipline : Law, Economics, Political Studies, ManagementProgramme type(s) : Professionalisation contract, Education in apprenticeship
Language(s) : French
Location(s) : Valence - Briffaut
Duration of studies : 1 year
Required entry level : Baccalaureate +4