Stage 3e année / Third year internship

Les stages du département Matériaux :

Les élèves ingénieurs du département Matériaux de Polytech Grenoble effectuent 3 stages au cours de leur formation. Une expérience à l'étranger est requise pour l'obtention du diplôme en formation ou en stage sur les 3 années du cursus.

Le stage de première année, d'une durée de 8 semaines en France ou de 12 semaines à l'étrange,r est un stage d'immersion dans le milieu professionnel en laboratoire ou en entreprise. Ce stage donne lieu à la rédaction d'un rapport évalué.

Internships of the Materials Department:

The engineering students of Polytech Grenoble's Materials Department carry out 3 internships during their training. An international experience is required to obtain the diploma in training or internship on the 3 years of the course.

The first-year internship, lasting at least 8 weeks in France or abroad, is an immersion internship in the professional, laboratory or business environment. This internship gives rise to the writing of an evaluated report.