UE Algorithmic Problem Solving

Informations aux utilisateurs

Veuillez noter que vous consultez une page du catalogue de formation 2020-2021. Le recrutement est actuellement terminé pour les licences, licences professionnelles, masters, DUT et formations réglementées de santé. Pour consulter le catalogue des formations 2021-2022, cliquez sur le lien suivant.

This course has for objectives to develop proficiencies in algorithms analysis, algorithm writing, and problem solving in general using algorithms.
This course uses Problem Based Learning methods for teaching, so students are expected to work in groups of 5-6 people during class sessions, and will do homework alone between sessions.
Students will solve four big problems during the semester, spanning about 4-6 sessions each. The problems will cover the following topics: advanced data structures (designing data structures to help solving a problem), greedy algorithms, dynamic programming, approximation algorithms, and more importantly the orthogonal notions of algorithm complexity and algorithm quality (in terms of solution produced).

Méthode d'enseignement : En présence
Lieu(x) : Grenoble