UE Cell Biology 2

Informations aux utilisateurs

Veuillez noter que vous consultez une page du catalogue de formation 2020-2021. Le recrutement est actuellement terminé pour les licences, licences professionnelles, masters, DUT et formations réglementées de santé. Pour consulter le catalogue des formations 2021-2022, cliquez sur le lien suivant.

Acquire a good knowledge of the functionning of a eukaryotic or prokaryotic cell

BIO131, BIO231

Compétences visées

Learning of the important cell functions (mechanistic aspects, experimental approaches), understand what is at stake in this research. At the end of this class the student is required to understand the major mechanisms (replication, transcription, translation, the cytoskeleton, energetic aspects...). The student will have acquired the necessary specific vocabulary. The student will have a first initiation to the experimental approaches that are necessary to study these functions.

Bibliographie

The cell (Cooper), Biology (Campbell), Biologie moléculaire de la cellule (Darnell)

Lieu(x) : Valence - Briffaut, Grenoble - Domaine universitaire
Langue(s) : Français